در عرصه ی اطلاع رسانی و خبر استان هوشیار باشیم.


مروری بر اخبار و مطالب برخی از رسانه ها و جایگاههای اینترنتی و وبلاگهای یزدی در روزهای اخیر و واقعیتهای تامل برانگیز از محتوای این رسانه ها مرا بر آن داشت تا از باب هشدار یا یادآوری نکاتی را در این زمینه به عرض اصحاب این رسانه ها برسانم.
امروزه اطلاع رسانی و فعالیت در حوزه خبر و رسانه ها یکی از حساس ترین زمینه هایی است که می تواند به نحو غیر قابل باوری بر فرهنگ جامعه نقش زیادی داشته و تاثیرات گسترده ای را بر جای بگذارد.
از این رو حضور و فعالیت در این عرصه باید با هوشمندی تمام صورت گیرد. آنچه از استان یزد بر صفحات روزنامه ها و جایگاههای اینترنتی و وبلاگها نقش می بندد و انتشار می یابد، به گونه ای بیانگر فرهنگی است که در دارالعباده یزد وجود دارد و اینجاست که مسئولیت اجتماعی نویسندگان و اهالی قلم در حوزه فعالیت خبری و رسانه ای بیشتر می شود.
ارائه ی تصویری خشن و غیر منطقی از مردم استان یزد و خدای ناکرده نشان دادن آنان به صورت مردمی اهل هیاهو برای هیچ، بی ادب در معاشرات اجتماعی ، اهل مشروب و الکل و دزدی و جنایت و قاچاق و ... شایسته ی مردم خوب و متدین و اهل سعه ی صدر و پرتلاش و مهربان این دارالعباده و دارالمومنین نیست.
بنابر این بر اصحاب رسانه ها و همچنین وبلاگ نگاران است تا با دقت در آثار و تبعات آنچه می نگارند و پرهیز از دوری از واقعیات اجتماعی، چهره ای واقعی از یزدی ها در مجاری ارتباطی و رسانه ها نشان دهند.
توضیح اینکه امروزه نقشی که رسانه ها بر شکل دهی و ساخت افکار عمومی دارند غیر قابل تردید است و بر کسی پوشیده نیست. پس بیایید با دوری از هواهای نفسانی و دیدن واقعیت های تحسین برانگیز از اجتماع یزد و اقشار گوناگون آن هویت واقعی یزد و فرهنگ یزد را به ایران و ایرانیان و جهان و جهانیان بشناسانیم.
باور کنید که بیان زیبایی های فرهنگ و اجتماع نیز می تواند مخاطبان ما را راضی کند، و پرهیز از جنجال آفرینی برای موضوعاتی که از ارزش خبری برخوردار نیستند و حتی از هیاهوهای کاذب به شمار می روند می تواند راه ما را در اعتلای فرهنگی دارالعباده یزد روشن تر و ساده تر و فراگیر تر سازد

نامه وارده :محمد امامي.

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا